Consultanță în Achiziții Publice

Specialiștii BEST ACHIZIȚII oferă asistență de specialitate în vederea demarării și ulterior derulării procedurilor de achiziție publică în temeiul Legii nr. 98/2016 și a HG nr. 395/2016, actualizate și a celorlalte norme legale aplicabile în materie.

Achizițiile publice reprezintă unul dintre domeniile prioritare ale oricărei autorități locale sau centrale, a căror realizare corectă contribuie la dezvoltarea infrastructurii economice și sociale, la furnizarea de servicii publice, precum și la sporirea încrederii în instituțiile statului. Legislația achizițiilor publice din România este deosebit de complexă, precum în majoritatea statelor membre UE, iar Regulile Băncii Mondiale sau BERD sunt similare.

Serviciile de consultanță în domeniul achizițiilor publice constau în realizarea activităților descrise la art. 2 alin. 6 din HG nr. 395/2016 se referă la servicii de consultanţă, denumite și servicii auxiliare achiziţiei, “în vederea sprijinirii activităţii compartimentului intern specializat în domeniul achiziţiilor, precum şi pentru elaborarea documentelor/documentaţiilor necesare parcurgerii etapelor procesului de achiziţie publică şi/sau pentru implementarea unor programe de prevenire/diminuare a riscurilor în achiziţiile publice, vizând toate etapele, de la planificarea/pregătirea procesului, organizarea/aplicarea procedurii de atribuire şi până la executarea/monitorizarea implementării contractului de achiziţie publică/acordului-cadru, inclusiv în raport cu activitatea comisiei de evaluare şi/sau soluţionarea contestaţiilor”. Pentru alegerea procedurii de atribuire a contractului de servicii auxiliare achiziţiei, autoritatea contractantă va calcula valoarea estimată în conformitate cu regulile generale prevăzute la art. 17 alin. (1) şi (2) din anexa la H.G. nr. 395/2016. În cazul în care se achiziționează servicii de consultanţă în domeniul achiziţiilor publice, aferente unui proiect finanţat din fonduri nerambursabile, pentru alegerea procedurii de atribuire a acestora se vor aplica regulile specifice prevăzute la art. 17 alin. (3) din anexa la H.G. nr. 395/2016.

Consultanță integrală în derularea procedurilor de achiziții publice:

Monitorizarea şi înregistrarea anunţurilor de achiziţii publice prin intermediul site-urilor de licitaţii; SEAP, Fonduri europene, Mysys, TED, etc.

  • Înregistrarea in SEAP, administrarea catalogului electronic de produse/ servicii/ lucrări
  • Întocmirea documentaţiei şi formalităţilor necesare participării în funcţie de specificul şi tipul licitaţiei;
  • Întocmirea documentatiei de participare: documentele de calificare, oferta tehnica si oferta financiara raportat la informatiile comunicate de catre beneficiar;
  • Întocmirea şi depunerea clarificărilor şi a contestaţiilor;
  • Participarea efectivă la licitaţiile electronice;
  • Solicitarea informaţiilor tehnice şi comerciale de la autoritățile contractante;
  • Menţinerea evidenţei licitaţiilor și întocmirea de rapoarte pentru licitaţii;

Echipa de consultanți BEST ACHIZIȚII oferă servicii de consultanță pe tot parcursul derulării procedurii de achiziție publică, începând cu analiza documentațiilor de atribuire publicate de autoritățile contractante și solicitarea de eventuale clarificări, până la finalizarea procedurii de achiziție și semnarea contractului cu ofertantul câștigător.

  • Informare și consiliere privind modificările legislative în materia achizițiilor publice;
  • Asistență pentru publicarea Programul Anual al Achizițiilor Publice în S.E.A.P.;
  • Asistență pentru identificarea produselor/serviciilor/lucrărilor în catalogul electronic S.E.A.P.;
  • Asistență pentru inițierea achizițiilor directe /atribuirea achizițiilor directe în S.E.A.P.;
  • Asistență pentru publicarea notificărilor trimestriale pentru achizițiile directe;
  • Asistență pentru completarea și realizarea anunțurilor de publicitate pentru achizițiile directe în SEAP;
  • Asistență în identificarea necesităților și a resurselor de care se dispune la nivel de autoritate contractantă, în alegerea procedurilor de achiziție corespunzătoare;
  • Asistență în publicarea în SEAP a extraselor din PAAP, conform prevederilor legale.